Fraktpolicy
Denna fraktpolicy gäller för alla köp som görs via vår webbplats.
1. Leveransområde
Vi levererar för närvarande till:
-
Sverige
-
Danmark
-
Finalnd
Om du önskar leverans till annat land än ovan, vänligen kontakta oss på patrik@jaktguide.se innan du lägger din beställning.
2. Leveranssätt och fraktkostnader
Vi använder i första hand följande fraktbolag: DB Schenker
Fraktkostnad:
-
Frakt Sverige: 200 SEKper beställning, om inget annat anges.
-
Frakt Danmark/Finalnd: 400 SEKper beställning, om inget annat anges.
-
Fri frakt vid köp över 40.000SEK.
-
Eventuella extra avgifter (t.ex. lantbrevbärartillägg) kan tillkomma enligt fraktbolagets villkor.
Exakt fraktbelopp visas i kassan innan du slutför ditt köp.
3. Leveranstider
Normal handläggningstid är 2–5 (Sverige)/ 7-10 (Danmark, Finland) arbetsdagar från det att vi mottagit din betalning.
Angivna leveranstider är uppskattningar och kan variera beroende på:
-
Produktens tillgänglighet
-
Högsäsong (t.ex. jul)
-
Förseningar hos fraktbolag eller andra omständigheter utanför vår kontroll
Vi ansvarar inte för förseningar som beror på tredjepart (t.ex. fraktbolag) eller force majeure-liknande händelser.
4. Orderbekräftelse och spårning
När du har lagt din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress.
När beställningen har skickats får du, när så är möjligt, en separat avisering med spårningsnummer från fraktbolaget.
Om du inte får en orderbekräftelse inom 24 timmar, kontrollera din skräppost eller kontakta oss på patrik@jaktguide.se.
5. Leveransadress och outlösta paket
Du ansvarar för att den leveransadress du anger vid beställning är korrekt och fullständig.
Felaktig adress kan medföra:
-
Försening
-
Retur till oss
-
Extra kostnader som vi kan behöva debitera dig för (t.ex. returfrakt, ny utskickskostnad).
Outlösta paket räknas inte som giltigt utnyttjande av ångerrätten. För paket som returneras till oss som outlösta förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift motsvarande de faktiska kostnaderna för frakt och hantering.
6. Skadat gods och transportskador
När du hämtar ut ditt paket är det viktigt att du kontrollerar:
-
Att emballaget är helt
-
Att innehållet inte är skadat
Om paketet är synbart skadat vid utlämningen:
-
Anmäl skadan direkt till ombudet/fraktbolaget.
-
Dokumentera skadan med foto på emballage och innehåll.
-
Kontakta oss så snart som möjligt, senast inom 7 dagar, på patrik@jaktguide.se med:
-
Ordernummer
-
Beskrivning av skadan
-
Bilder
-
Vi hjälper dig att reklamera till fraktbolaget och löser ärendet enligt gällande konsumentlagstiftning.
7. Förlorat eller försenat paket
Om ditt paket verkar ha försvunnit eller är kraftigt försenat:
-
Kontakta först fraktbolaget med ditt spårningsnummer.
-
Om problemet kvarstår, kontakta oss på patrik@jaktguide.se så hjälper vi dig vidare.
Vi ansvarar inte för skador eller kostnader som uppstår på grund av förseningar, men vi kommer alltid att göra vårt bästa för att hjälpa dig att hitta en lösning.
8. Internationella leveranser (om aktuellt)
För leveranser utanför Sverige kan:
-
Längre leveranstider förekomma
-
Tull, moms och andra importavgifter tillkomma enligt mottagarlandets regler
Dessa eventuella avgifter betalas av dig som kund och ingår inte i priset i vår webbshop. Kontrollera reglerna i mottagarlandet innan du beställer.
9. Äganderätt och riskövergång
Äganderätten till produkterna övergår till dig när vi har mottagit full betalning.
Risken för produkten övergår till dig när varan har överlämnats till fraktbolaget, i den utsträckning som är tillåten enligt tvingande konsumentlagstiftning.
10. Juridisk friskrivning
Vi strävar efter att ge korrekt information om frakt, leveranstider och kostnader, men kan inte garantera att all information alltid är fullständig, uppdaterad eller fri från skrivfel. Vi förbehåller oss rätten att:
-
Uppdatera fraktkostnader och villkor
-
Ändra fraktbolag
-
Ändra leveransalternativ
utan föregående meddelande, dock utan att påverka redan bekräftade beställningar negativt.
I den utsträckning som tillåts enligt gällande lag ansvarar vi inte för:
-
Indirekta skador
-
Följdskador
-
Ekonomisk förlust som uppstår på grund av förseningar, transportskador eller utebliven leverans, utöver vad som följer av tvingande konsumentlag.
Facebook
Instagram
YouTube
Tel. +46 (0)732 007 373
Djurhagsvägen 125, 29193
Önnestad, Sweden
Org nr:SE559359127301
Eori:SE5593591273
Bankgiro:130-1175